Febelfin wint Gold Lion in Cannes

18 juni 2013

Op het prestigieuze reclamefestival van Cannes heeft de campagne Mindreader van Febelfin Goud gewonnen in de categorie PR. Uit de duizenden inzendingen werden minder dan 150 cases weerhouden voor de shortlist, waaronder 3 Belgische cases. Febelfin haalde meteen de hoofdvogel binnen als een van de 20 cases die Goud wonnen. De campagne werd intussen al meer dan 9 miljoen keer bekeken, er verschenen 140 artikels over waaronder coverartikels in Knack en De Tijd en de film werd meer dan 800.000 keer geshared via social media. Een miljoenenbereik dat de PR jury helemaal overstag liet gaan.

Michel Vermaerke (CEO Febelfin): "Dankzij deze campagne konden we massa's mensen sensibiliseren over veilig bankieren op het internet. scholen in de hele wereld vroegen om de virale spot in hun lessen te mogen opnemen, en ook bij onze leden waren de reacties unaniem positief. Dat we Goud winnen op een wereldvermaard festival als Cannes is echt de kers op de taart."

Karel Vinck (Managing Director Duval Guillaume): "Goud winnen in Cannes blijft iets uitzonderlijk. En dat goud winnen voor een minder voor de hand liggende klant en toch wel moeilijke boodschap, maakt het extra waardevol." 

Wie het filmpje nog niet gezien heeft of het graag eens wil herbekijken:

Meer informatie kan worden verkregen bij Karel Vinck, Managing Director van Duval Guillaume (0473 25 92 23), of Pamela Renders, woordvoerster van Febelfin (02 507 68 31 – 0477 39 99 79 – pr@febelfin.be).

 

Meer over: