Febelfin verzilvert Effie deelname

17 juni 2015

Gisterenavond 16 juni 2015 werden de jaarlijkse Effie Awards uitgereikt in de Brusselse Bozar. De prestigieuze awards belonen naar goede gewoonte reclamecampagnes die maximale impact hebben gegenereerd, en dat op de meest efficiënte wijze.

23 sterke, en vaak grote spelers, dienden een dossier in: Telenet, Proximus, De Lijn, KBC, Bancontact … Allen hoopten ze één van de zes prijzen (twee bronzen Effies, twee zilveren en twee gouden) mee naar huis te kunnen nemen.

2 maal in de prijzen

Febelfin slaagde erin om met haar langetermijndossier over de safe internet bankingcampagnes het hart van de jury te stelen en zo een zilveren Effie Award te bemachtigen.

Als kers op de taart mocht ze bovendien ook de Consumer Insight Award in ontvangst nemen. Die prijs wordt toegekend aan de campagne die het best gebruik maakte van inzichten in de bewijsvoering van effectiviteit van communicatie. Febelfin mag dankzij de Consumer Insight Award op bezoek bij het onderzoeksbureau Haystack om haar volgende campagnes nog sterker te maken.

Prijzenkast

De Effie Award mag bij Febelfin op de kast naast de andere awards die ze met de verschillende internet banking campagnes heeft verzameld de voorbije drie jaar: 

  • Amazing Mindreader

    • Oktober 2012: tweede plaats op de MIXX Awards
    • December 2012: zilver en 2 x brons op Eurobest, in de categorie "Promo & Activation", "PR" en "Media"
    • December 2012: European Excellence Award in de categorie "Online Video Channel"
    • Mei 2013:brons op de New York Festivals, in de categorie "Outdoor"
    • Juni 2013: Gold Lion (Cannes) in de categorie "PR"
    • Juni 2013: zilver en brons bij de Creative Club of Belgium (CCB) in de categorie "Cyber/viral advertising/viral video" en "Outdoor/ambient/stunts & live advertising"
    • November 2013: goud op de Caples Awards (New York)
  • See how easily freaks can take over your life

    • December 2013: European Excellence Award in de categorie "online video channel" + beste campagne van het jaar 
    • September 2014: Digital Communication Award in de categorie "web video"

De verschillende internet banking campagnes kunnen hier steeds herbekeken worden.

Meer over: