Dave, Tom en de boodschap van algemeen nut gooien hoge ogen

15/11/2013

De "Amazing Mindreader" campagne met Dave in de hoofdrol heeft donderdag een gouden beeldje gewonnen tijdens de New Yorkse Caples Awards. Dave breidt hiermee een mooi vervolg aan zijn inmiddels indrukwekkend palmares.

De voorbije maanden won Dave de volgende prijzen:

  • Gold Lion (Cannes), categorie "PR"
  • zilver en brons bij Creative Club of Belgium (CCB), categorie "Cyber/viral advertising/viral video" en "Outdoor/ambient/stunts & live advertising"
  • zilver en 2 x brons op Eurobest, categorie "Promo & Activation", "PR" en "Media"
  • European Excellence Award, categorie "Online Video Channel"
  • brons op New York Festivals, categorie "Outdoor"
  • tweede plaats op de MIXX Awards

Hopelijk kan Tom, het hoofdpersonage in de tweede YouTube campagne "See how easily freaks can take over your life", de zegetocht van Dave verder zetten. Hij is alleszins op de goede weg met twee nominaties op de European Excellence Awards, in de categorie "Best Campaign" en "Online Video Channel". Of Tom zijn nominaties effectief kan verzilveren, weten we op 5 december 2013.

De boodschap van algemeen nut ten slotte schopte het tot Topspot van de maand september 2013. De kijkers van VTM, 2BE en Vitaya verkozen de Febelfin boodschap boven een hele resem andere straffe publiciteitspots.

De filmpjes nog niet gezien? Bekijk of herbekijk ze hier:

Meer over: