Britse bankenfederatie lanceert campagne tegen fraude met internetbankieren

14/10/2014

De British Bankers’ Association (BBA), het Engelse equivalent van Febelfin, heeft gisteren een campagne tegen fraude met internetbankieren gelanceerd onder de naam: kNOw FRAUD. Het uitgangspunt van de campagne luidt: wanneer je de feiten kent en weet hoe een fraudeur te werk gaat, kan je de fraude stoppen.

 

Om haar boodschap tot bij de Britse consument te krijgen, heeft de BBA een microsite opgezet en een gedetailleerde brochure uitgewerkt. Verschillende fraudetechnieken zoals phishing, money mules of social engineering komen erin aan bod. Een van de tips die de BBA meegeeft, is: “Als iets verdacht lijkt, contacteer dan onmiddellijk je bank”.

Deze slogan sluit aan bij de slagzin van de laatste Febelfin campagne “Als je twijfelt, kan je beter stoppen”. Wie deze nog niet gezien heeft of graag eens wil herbekijken, kan hier terecht.

Alle informatie over de campagne van de BBA kan op de speciale microsite geraadpleegd worden.