What can you do?

A reliable spam filter is the best solution if you want to stop receiving phishing messages by e-mail or  pop-up message. You must immediately delete any messages you consider to be suspect.

Do not disclose your data in reply to a message in which you are asked to do so. Do not send a reply to the e-mail or sms message and immediately close down the internet banking session on the website you are on.

In some cases, perpetrators of fraud will call you and pretend to be bank employees who want to check your data together with you.

Your bank will never ask you to disclose your codes or to send your bank card.

Immediately get in touch with your bank whenever you receive a message or call which looks suspect. You may also forward the phishing mail to your bank via phishing@naam-van-de-bank.be.

If, nevertheless, you are victim of this kind of deception, you must inform your bank as quickly as possible and, in case of card fraud, you must get in touch with Card Stop (070 344 344) as quickly as possible to have your bank card blocked.

How can you see whether a message is a phishing message or not?

Your bank will never send you an e-mail, an sms or a pop-up message in which you are asked to disclose confidential data or to send your bank card. Any message of this kind must be considered to be a phishing message.

How can you recognize such a phishing message? 

Geachte klant,

Wij hebben onlangs op uw rekening een ongebruikelijke activiteit waargenomen. Uit voorzorg is besloten de toegang tot uw rekening te beperken. Dit houdt in dat u geen betalingen meer kunt verrichten totdat dit probleem is verholpen. Dit probleem kunt u verhelpen door eenvoudig de stappen te volgen in het stappenplan. Hierin zullen wij u een aantal controlevragen stellen om er zeker van te zijn dat u de rekeninghouder bent. Klik op deze link hieronder om naar het stappenplan te gaan.


Belangrijk: Na afronding van het stappenplan zal er door één van onze medewerkers telefonisch contact met u worden opgenomen om samen het proces volledig af te ronden. Er wordt dan samen met u een persoonlijke code aangemaakt waarmee u in het vervolg beter beveiligd bent tijdens het internetbankieren.
 
Bedankt voor uw medewerking,

 

Met vriendelijke groet,

-----------
Afdeling Internetbankieren
 

 

Geachte klanten,

We hebben opgeschort uw online banking toegang te wijten aan het aantal foute login pogingen vanaf een andere locatie.

Voor uw bescherming hebben we opgeschort uw online banking toegang voor veiligheid veiligheid. Om uw online toegang te reactiveren

Gelieve Volg de link hieronder om uw online toegang voor activering te herzien.

Rekening Activeren

Als pas voltooid in 25 september 2012, zullen we gedwongen worden om uw online toegang voor veiligheid veiligheid te beëindigen.

Opmerking: De bank klantenservice bellen u na het voltooien van het vullen van uw gegevens te vragen om wat informatie om u te helpen voltooien uw account updaten

Dank je wel,


----------- Security Team

 

Geachte klant

Wij vragen uw aandacht voor het volgende. Het afgelopen jaar is de --- bank en vele andere banken  doelwit geworden van grootschalig internet fraude. Om dit te bestrijden zullen wij alle online bankrekeningen koppelen aan een nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen sneller getraceerd en opgelost worden. Om uw rekening te kunnen updaten met de nieuwe beveiligings software dient u te klikken op de onderstaande link. Na de update zult u worden gecontacteerd door een medewerker van de ---- bank. Open de link met uw Internet Explorer-browser om veiligheidsredenen.

Gebruik de onderstaande : KLIK HIER

Na de update zal er door een van onze medewerkers contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ---- BANK. Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,

----- ONLINE.

 

Geachte klant,

onze gegevens blijkt dat uw online sessie is te wijten Suspended de volgende reden.

(1) Open Transacties die nog als te Bevestigd door U en valideren Online Banking informatie zoals uw Transaction Manual Details.

(2) Onvoldoende Update op uw ------ Online Rekening die zou kunnen leiden tot Beëindiging van online bankieren Access.

Wij dringen er bij u om uw ------- online te herstellen rekening direct naar vermijden definitieve sluiting van uw account.

Klik op het koppelen hieronder om te bevestigen en bijwerken Uw ------- Online Banking account.

logboek op

Bedankt voor het gebruik ------- online Bank .

 

Veiligheidsupdate Home Banking / -------

Sinds woensdag 25 Augustus 2012 werken wij met een nieuw beveiligingssysteem.

Dit nieuwe systeem zorgt ervoor dat er geen misbruik kan worden gemaakt van uw rekening door bijvoorbeeld kwaadwillende software of een virus dat zich ongemerkt op uw computer heeft geïnstalleerd.

 Om ervoor te zorgen dat ook uw rekening wordt beveiligd door ons nieuw systeem, verzoeken wij u hieronder eenmalig de hyperlink te volgen om vervolgens uw gegevens te verifiëren.

Zodra u dit heeft gedaan, zullen wij contact met u opnemen en stappen doornemen om uw account te updaten met onze nieuwe beveiligingssoftware.

 Klik hier om uw gegevens te verifiëren

 (Let op! Om veiligheidsredenen is deze link maar voor enkele dagen geldig)

Bedankt voor uw medewerking

 Met vriendelijke groet,

 

Beste kaartgebruikers,

Uw bankkaart is geblokkeerd, omdat wij een probleem hebben vastgesteld.
Misschien maakt een andere persoon zonder uw toestemming gebruik van uw bankrekening. Veiligheidshalve hebben wij de toegang tot uw bankrekening via uw kredietkaart geblokkeerd.

Om uw rekening te deblokkeren klikt u hier en volgt u de aangegeven procedure voor een update van uw kredietkaart.
 

Noot: Als dit niet lukt, zullen wij verplicht zijn uw kaart voor onbepaalde tijd te blokkeren om te voorkomen dat het voor frauduleuze doeleinden wordt gebruikt.
 

Alvast dank voor uw medewerking.

Helpdesk Klanten